Att renovera balkong i Stockholm

Som utlovat sitter jag nu här, redo att lägga ut mig själv fullständigt. Det blev smärre ramaskri för ett par veckor sedan när jag – en gång för alla – presenterade mitt förflutna och vad jag arbetat med under åren som föregått denna blogg. Jag antar att jag både är förvånad och tycker att det är väntat att ni visade intresse. Jag är förvånad eftersom jag fortfarande har svårt att förstå varför någon skulle vara intresserad av att veta något om mig. Det är väntat om jag tänker på hur jag skulle reagera på samma sak från en bloggare jag läste.


Hur som helst, detta kommer handla om när jag renoverade balkonger i Stockholm. Det var nämligen ett arbete jag hade under ca 2 år av mitt liv strax efter gymnasiet. Jag flyttade till Stockholm och började renovera balkonger för att en vän tipsade om det. Han hade gjort liknande. Ja, flyttat till Stockholm alltså, inte för att renovera balkonger. Faktum är att jag knappt minns vad han jobbade med då. Kanske något bageri? Det vet jag i alla fall att han arbetat med förut.


Ni har skickat in frågor om min period inom renovering av balkonger i Stockholm. Jag har inte hunnit svara på alla. Jag har faktiskt inte ens försökt eftersom det var en del. Jag tänkte nu att jag skulle ge svar på några av de vanligaste frågorna ni skickat mig om att jag renoverat balkonger i Stockholm. Såhär har det sett ut?


Varför har du renoverat balkong i Stockholm?


Frågan är intressant ställd och det var därför jag tog med den. Anledningen till att jag tog jobb som innebar att jag renoverade balkonger i Stockholm var väl, först och främst, att jag behövde arbete. Jag ville bo i Stockholm och renovera balkonger vad det jag kunde. En annan aspekt som svarar på varför är förstås mitt intresse av att vara utomhus. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att sitta på ett kontor dagarna i ända. Nej, jag vill arbeta utomhus och med kroppen.


Hur kom du in på renovering av balkonger i Stockholm?


Det började med att jag gjorde detta i min lilla hemstad. Jag tyckte om det. Visste väl någonstans att det inte skulle vara något jag sysslade med föralltid. Att renovera balkonger i Stockholm kändes dock utvecklande. Det var fint att få bo i en större stad och utföra större projekt. Jag flyttade som sagt upp för att min vän som bodde där hade hört sig för. De sökte jobb inför våren på en firma som han hade någon koppling till. Jag tog chansen och fick jobbet.