Behovet av fasadrenovering

Hej alla,


Förra veckan benade jag ut ett och annat. Om ni frågar mig skulle jag säga att det är detta jag gör mest av allt, både professionellt och i arbetslivet. Jag benar ut saker när det kommer till mina barn. Hur långt är det till månen? Varför får jag inte äta glass jämt? Vad är det för skillnad mellan grönsaker och frukt? Det är några av de frågor som jag fått senaste veckan. Professionellt får jag frågor som jag enklare kan svara på. Jag arbetar nämligen med fasadrenovering. Det är detta ämne jag har kommit att skriva lite om senaste tiden. Många frågor om fasadrenovering har kommit in. Det tycks vara så att många av er är nyfikna på detta område. Vissa verkar nyfikna i största allmänhet och andra vill veta för egen del. Ja, alltså om de skulle kunna tänka sig att arbeta med fasadrenovering. Det är roligt att höra, och för unga människor som letar väg i byggbranschen tror jag att det är en bra inriktning.


Så, jag tänkte att jag skulle göra samma som i de senaste inläggen. Jag svarar på frågor som jag fått i min inkorg om fasadrenovering. Detta gör jag för att spara tid eftersom många frågor verkar vara detsamma. Jag gör det också för att de personer som undrar men inte vågat fråga eventuellt ska kunna få svar. Med detta sagt uppmanar jag er att skicka in era frågor om fasadrenovering i kommentarsfältet. Jag lovar att försöka besvara allihop inom de närmaste veckorna.


Nu har jag babblat färdigt, så åter till frågorna:


När började du jobba med fasadrenovering?


Faktum är att jag började redan innan jag slutade gymnasiet. Min pappa drev företag inom fasadrenovering. Ett företag som min farfar för övrigt hade startat en gång i tiden. Det blev så att jag blev kvar där, vilket förstås var naturligt. Vi var ett gott gäng, både vänner och släktingar, som arbetade där. Det var roliga tider och jag trivdes direkt med teamet och att arbeta med fasadrenovering.


Vilka typer av kunder levererar ni fasadrenovering åt?


Det korta svaret på frågan är: Alla. Det är ganska enkelt att förstå eftersom alla byggnader (precis varenda en) förr eller senare behöver genomgå fasadrenovering. Det är renovering av fasaden som gör att fastigheten kan stå pall för väder och vind. Det är den som gör att insidan av byggnaden skyddas. Vi arbetar med privatpersoner och privatbostäder. Vi arbetar med företag i varierande storlek och i olika branscher. Vi arbetar också med myndigheter, föreningar och andra typer av organisationer. Kyrkor, konserthus, fastighetshus, kontorskomplex. Ja, allt möjligt. 


Behovet av fasadrenovering finns ständigt, och det är framförallt därför det är en bra bransch att arbeta inom.