En månad med online dating

Sådär ja. Då har jag äntligen testat på online dating. Detta kommer knappast som en chock för någon av er. Jag har ju skrivit om att jag gått i dessa tankar länge. För ungefär en månad sedan lät jag berätta att jag nu tagit klivet och skaffat en app för online dating. Jag lovade att återkoppla efter en månad för att meddela hur det hade gått. Detta gjorde jag förra veckan och jag bad er skicka in era frågor. Här är jag nu därför för att svara på dessa kollektivt. Det ska bli spännande!


Vad tyckte du om online dating?


Detta var den absolut vanligaste frågan som ställdes till mig om online dating. En generell sådan men det ger ofta bäst svar, tycker jag. Så, vad tyckte jag egentligen? Jag tycker att det var roligt. Jag tror att det är det bästa ordet att beskriva online dating med. Det var roligt. Det gav mig verkligen någonting att öppna upp för att träffa och ges intryck från andra människor. Detta gör jag sällan eftersom jag jobbar hemifrån och frilans. Online dating gjorde att jag kunde få se andra perspektiv, titta in i andra personers liv. Det var fint. Mycket fint, faktiskt.


En annan aspekt som jag gillade är att online dating har fått mig att testa nya saker. Jag har varit ganska påhittig i att komma på ställen att gå på dejt men de jag träffat har överträffat mig. Under den månad som jag har sysslat med online dating har jag: Spelat bowling, gått på konsert 3 gånger, ätit på 9 nya restauranger, gått promenader på ställen jag aldrig gått förut. Jag har till och med vinterbadat. Det ni!


Min slutledning är väl helt enkelt att det gav mig mycket positivt att testa online dating. Vissa saker är kanske åt det mer negativa också men de kan jag återkomma med när någon ställt frågan.


Hur många dejter har du varit på sedan du startade med online dating?


Jag fick sitta och räkna en stund på detta. Det har faktiskt varit ganska intensivt. Jag har träffat totalt fem personer. Två av dessa har jag bara träffat en gång var. Ingen av oss kände nog att vi var den rätte. De andra tre har jag träffat 2, 4 respektive 8 gånger. Som ni kan förstå så är den sistnämnde den jag fortsatt träffar och som jag planerar att fortsätta göra det med. Online dating har faktiskt tagit mig till någon jag fått känslor för. Det känns mest fint av allt!