Företag jag hjälpt med solceller

Jag har, som de flesta säkert märkt, presenterat lite frågor och svar om mitt yrke senaste veckorna. Idag tänkte jag göra detsamma, men något annorlunda. Jag fick nämligen frågan om jag kunde skriva lite om specifika projekt inom solceller till företag. Det verkar som att fler människor än jag hade kunnat tro är intresserade av detta. Jag hoppas att det är vissa av er som driver företag och överväger att införskaffa solceller. Jag hoppas såklart också att ni och era företag vänder sig till mig för solceller när det är dags.


Era ord är min lag. Jag ska nu berätta om mina senaste projekt inom solceller till företag.


Möbelvaruhuset


Det var mitt första arbete av denna sort. Ja, första gången jag fixar solceller till företag som arbetar inom möbelbranschen med andra ord. En mycket bra idé, om ni frågar mig. Anledningen till att det finns särskilt stor anledning att fixa solceller för ett företag i denna bransch är denna: Yta. Som möbelvaruhus behöver man stora lokaler. Stora, rymliga och ljusa lokaler där kunder kan titta närmare på sängar, soffor, fåtöljer och allt möjligt.



Bilfirman


Jag vet inte varför men detta förvånade mig något. Det förvånade mig men gjorde mig samtidigt väldigt glad. Alla företag som införskaffar solceller slår ett slag för miljön. Jag vet inte, men det känns av någon anledning bättre när en bilfirma gör detta. Alla måste dra sitt strå till stacken för att vända den negativa klimatpåverkan. Att detta företag lät installera solceller är ett sådant strå. Detta var faktiskt ett av de roligaste projekt jag jobbat med inom solceller till företag. Inte minst eftersom det var ett himla trevligt gäng. Jag har bestämt mig för att inte skriva specifika bolag i inlägget men hör av er med kommentar så berättar jag!



Biltvätten


Ja, i ärlighetens namn så är det förstås snarlikt uppdraget ovan, men det är olika företag. Detta företag som vi gav solceller till var regionens första biltvätt med solenergi. Det är inte så illa, eller hur? Efter att vi utförde jobbet har mängder av bolag följt deras exempel.


Det kanske är en överdrift att tala om sig själv som någon slags miljöapostel. Däremot är jag stolt över att år efter år kunna leverera solceller till företag. Det förändrar samhället, på riktigt. Det sätter en energiprägel som Sverige och världen behöver.