Frågor, funderingar, budbil och Örebro

OK, man kan lugnt säga att intresset fortsatt är högt. Jag talar om ert intresse om mitt arbete som förare av budbil i Örebro. Ett arbete som, till synes, är någonting som förvånar väldigt många av er. Jag antar att jag kan förstå detta. Jag menar, för mig är det ju helt naturligt och en helt vanlig del av mitt förflutna. Men jag förstår att köra budbil i Örebro inte direkt ligger i linje med vad jag gör idag. Sånt är också spännande tycker jag!


Frågor ställdes och besvarades här i bloggen. Fler frågor, många fler, har kommit in och jag tänker därför att jag gör vad jag gjorde sist: Jag svarar helt enkelt. Nu kör vi.


Bäst med att köra budbil i Örebro?


Ruggigt bred men väldigt bra fråga. Jag fick fundera rejält för att kunna svara på den. Det fanns nämligen fler saker som var väldigt bra med att köra budbil i Örebro, enligt mig. Det första jag kom att tänka på är den meditativa känslan av att köra omkring hela dagarna. Man lyssnar på radio, gör sina ärenden och åker sedan hem. Ibland går det lite fortare än tiden man utsatt och då kunde jag köra budbilen raka vägen till mitt hem i Örebro.


Kollegorna var dessutom kanon. Inte för att vi fick så himla mycket tid med varandra, eftersom vi körde våra olika budbilar i Örebro. Men när vi väl fick utrymme att ses så var det verkligen ett skönt gäng. Jag uppskattade allihop väldigt bra, och det gäller även för bolaget där jag jobbade. Kanongäng, helt enkelt!


Det finns också många fler saker att hylla men jag får fundera över det till nästa vecka!


Hur länge körde du budbil i Örebro? 


Det blev strax över fem års tid. Helt galet, kan tyckas. Jag tycker i alla fall så när jag blickar tillbaka. Jag är 40 år gammal och tiden i budbil i Örebro känns som ett ögonblick på ett sätt men som en hel livstid på ett annat. Jag tror att det var år som formade mig både professionellt och privat. Jag ångrar inte att jag körde budbil i Örebro så länge, utan ser tillbaka på det som en ”formgivande” epok i mitt liv.


Ös på med frågorna så försöker jag besvara dem så snart som möjligt!