Historier om fönsterbyte i Stockholm

Jag pratar sällan om mitt förflutna. Eller: Jag berättar i alla fall väldigt sällan om det som varit i mitt arbetsliv. Varför? Jag vet inte riktigt. Kanske tänker jag att ni inte ska vara intresserade av det. Att ni ska gå härifrån (ur bloggen) och känna er uttråkade. Detta är en mardröm för mig att tänka på och då tar jag det säkra före det osäkra. Idag kommer jag bryta mot mönstret. Jag kommer att skriva om när jag arbetade med fönsterbyte i Stockholm.


Nu blev ni förvånade, eller hur? Ingen av er borde veta att Stockholm och fönsterbyte har varit mitt arbete en tid. Så är det i alla fall. Jag var i Stockholm och arbetade med fönsterbyte under 7 månader när jag var typ... 21 år? Jag hade gjort liknande i hemstaden. Jag visste att jag ville flytta till Stockholm och fönsterbyte låg nära till hands. Planen var aldrig att hålla på med det särskilt länge och så blev det ju inte heller.


Det var enklare än jag först tänkte att få jobb inom fönsterbyte i Stockholm. Betydligt enklare faktiskt. Det var dessutom ett jobb som passade mig väldigt bra. Jag trivdes att bo i Stockholm och det var mycket roligare att syssla med fönsterbyte där än hemma. Det finns absolut en del av mig som tänker att jag hade haft det fortsatt kul i huvudstaden. Det var en rolig tid. Jag lärde känna massor av människor och kände mig nöjd med tillvaron, med existensen.


Kanske skulle man flytta upp till Stockholm och köra fönsterbyte igen? Jag menar, bara för att testa om det fortfarande har den potential som jag såg på den tiden. Kanske skulle ge livet ett ansiktslyft, så att säga. Det lät förstås mer deppigt än det är. Jag trivs med min situation men jag ska inte sticka under stol med att jag gärna hade ruskat om i grytan lite. När jag arbetade med fönsterbyte i Stockholm såg jag inte så långt framför mig. Det låter klyschigt men jag menar det verkligen: Jag tog dagen som den kom när jag var verksam inom fönsterbyte i Stockholm.


Vad har ni jobbat med? Jag vill tro att jag känner er och hur ni resonerar någorlunda mycket. Desto mindre vet jag om era historier. Jag vill därför be er att berätta dem. Är det någon annan som har jobbat med fönsterbyte i Stockholm kanske?