Högkvalitativ rekond i Haninge

Jag har bott i Haninge i över 20 år och aldrig genomfört en rekond. Är inte det lite märkligt? Eller ja, du lär knappast tycka att det är märkligt i detta skede men när du har läst inlägget har du sannolikt kommit på andra tankar. Nu ska jag be att få berätta:


Så, i Haninge finns en rekond-biltvätt som – enligt folk jag känner – erbjuder de bästa tjänsterna i hela regionen. Saken är bara den att jag inte har varit bilägare särskilt länge. Jag har inte ens haft körkort och detsamma gäller för min sambo. Vi har klarat oss, fram till dess att vi skaffade barn, och därmed ändrades allt.


En av de första insikterna jag fick efter att ha fixat bil var det faktum att bilar blir väldigt smutsiga. Väldigt, väldigt smutsiga och väldigt, väldigt enkelt. Vid detta laget hade jag alltså varken koll på att det fanns en ledande biltvätt i Haninge eller ens vad rekond var. Jag visste noll om bilar och om bilvård.


Det var först när min svåger var hemma hos mig och fick titta på bilen som ett ljus gick upp. Han uttryckte sig långt ifrån milt, och sa: ”Men hur fan ser bilen ut egentligen? Vad har ni gjort med den?”. När han sedan hoppade in i bilen – i samband med att vi skulle hämta ett bord – uttryckte han sig på samma sätt. Han frågade därefter varför jag inte åkte till biltvätten i Haninge och tog en rekond.


Ja, varför gjorde jag inte det? Svaret har nämnts tidigare och förtjänar att nämnas igen. Jo, eftersom jag ju inte visste vad det skulle innebära med rekond och var tvätten i Haninge fanns. Det var lite svårt att handla då.


Christer, som min svåger heter, berättade för mig om vad en rekond, på detta ställe i Haninge, kunde innebära. Han lade ut orden om denna tjänst och jag tänkte faktiskt att det nog var för bra för att vara sant. Att han överdrev för att få igenom sin mening. Jag menar: Jag förstår också att bilen var smutsig och behövde rengöring. Först när jag köpt en rekond i Haninge förstod jag exakt hur smutsig den var – och vilket rengöringsbehov vi faktiskt hade att göra med.


Bara tre dagar senare, på måndagen efter bordhämtningen, åkte jag till stället i Haninge för rekond. Det är rimligt att säga att jag aldrig blickat tillbaka sedan dess. Herregud vilken otrolig skillnad. Det var faktiskt helt makalöst. I nästa inlägg ska jag berätta närmare exakt om hur det gick till. Då hoppas jag att ni är här med mig!