Lite flyttstädning i Stockholm, tack!

Vi kan inte riktigt förbise det faktum att jag skrivit om väldigt olika saker senaste tiden. Kanske är det en stundande 30-årskris. Kanske är det något annat. Jag vet inte men det är något som är i görningen som jag inte riktigt kan ansvara för just nu.


Jag kan väl dock säga såhär. Förbered er på ytterligare ett annorlunda ämne. Jag kommer att skriva om flyttstädning i Stockholm. Det är nämligen någonting som jag och min sambo tog hjälp med när vi nu, äntligen (!), skulle flytta ihop. Vi hade köpt lägenhet i Stockholm ihop och för att göra det så smidigt som möjligt tog vi in professionell flyttstädning. Vilken jävla grej det var. Nu ska jag förklara just varför!


Ingen av oss tycker om att städa. Det är oerhört tydligt. Inte nog med det så är det ingen av oss som är särskilt duktig på det. Vi vet verkligen inte hur man gör för att hålla rent. Vi har snackat om att skaffa permanent städhjälp med några veckors mellanrum. Detta har vi inte fått tummen ur om. Nu, när flytten stundande, bestämde vi oss dock för att skaffa flyttstädning i Stockholm – som sagt.


Smidigheten med företaget i Stockholm som levererade vår flyttstädning var nog det jag var mest imponerad över. Det var en makalös smidighet från början till slut. Allt började, såklart, med att vi ringde. Jag sa hej och vad mitt namn var och vad vi behövde hjälp med och när. Ungefär 1,5 minut efter att de svarat i telefonen bokades ett möte in. Vi stämde av när flytten skulle ske och därför när flyttstädningen i Stockholm behövde genomföras. Sedan spikade vi det och jag fick en faktura när jobbet var klart. Är det inte helt otroligt? Vad går egentligen så smidigt i vår krångliga samtid? Svaret är inget annat!


Det var också ett himla trevligt gäng som vi fick hjälp av. Det var otroligt tydligt att de hade jobbat med flyttstädning i Stockholm länge. Väldigt länge. De hade stenkoll, inte bara på hur de skulle ta sig fram osv – utan också hur arbetet kunde genomföras så snabbt men ändå bra som möjligt. Effektiviteten syntes direkt när de ankom till lägenheten. Till och med hälsingen skötte de effektivt. Vi lämnade ifrån oss nycklarna, kilade ner på stan och käkade brunch och kände oss HELT säkra på att flyttstädningen i Stockholm låg i trygga händer.


Mycket riktigt. Bara efter ett par timmar var flyttstädningen klar och vår gamla lägenhet i Stockholm såg ut som ny.